Vedci konečne prezradili, koľko zeleného čaju by sme mali piť

Účinok denného pitia šálky zeleného čaju je porovnateľný s 2,5 hodiny týždenného tréningu v posilňovni. A tu nejde o schopnosť tohto nápoja ovplyvniť váhu (viac o tom nižšie), ale v tom, že výrazne zlepšuje náladu. Dokonca aj 100 ml denne znižuje riziko depresie, zvyšuje silu a robí ľudí pozerá na svet pozitívne. Opitý čaj hrnček znižuje hladiny kortizolu, stresový hormón, a zvyšuje duševnú bdelosť. Ale ak ste už na zemi, aby ste opravili účinok 5. alebo 6. pohára za deň, zastavte. Ukazuje sa, že príliš veľa čaju môže byť škodlivé.AdMe.ru sa rozhodol zistiť, kto a koľko môžete piť čaj, a tiež aké sú kontraindikácie pre jeho použitie. Prečítajte si až do konca a zistite, čo sa neodporúča používať tento nápoj.

Účinok zeleného čaju je porovnateľný s intenzívnym tréningom.

Prospešné vlastnosti zeleného čaju sú nevyčerpateľné. Polyfenoly a iné látky v ňom obsiahnuté prispievajú k prevencii kardiovaskulárnych ochorení, najmä mozgovej príhody, artritídy, cukrovky a iných ochorení. Tu sú len niektoré z jeho prospešných vlastností.

  • Ľudia, ktorí pravidelne pijú zelený čaj, je ľahšie trpieť nachladnutím.
  • Zelený čaj môže byť užitočný v boji proti alergiám. Jeho antioxidant EGCG zabraňuje tvorbe histamínu a imunoglobulínu E, ktoré vytvárajú alergickú reakciu.
  • Pitie tohto nápoja pomáha schudnúť a po chudnutí pomáha udržiavať stabilnú hmotnosť. Toto však, žiaľ, platí viac pre Japoncov a iných Aziatov ako pre iné etnické skupiny.
  • Môže mať priaznivý vplyv na regeneráciu svalov po športovom tréningu. Neodporúča sa však používať v období ťažkej fyzickej námahy.
  • Ľudia, ktorí tento nápoj pravidelne pijú, sú menej náchylní na demenciu.
  • Čaj varený po dobu 15 minút alebo viac môže byť použitý ako domáci liek na hnačku.

Napriek všetkým výhodám zeleného čaju by ani zdravý človek nemal piť viac ako 3 šálky denne. Listy tejto rastliny sú schopné hromadiť ťažké kovy, ako je hliník a olovo, ktoré vo veľkých množstvách môžu poškodiť telo. Okrem toho, čaj zhoršuje vstrebávanie živín, vrátane vápnika, a obsahuje kofeín.

Poďme zistiť, kto by mal obmedziť používanie tohto nápoja

Tehotná – nie viac ako 2 šálky©

Ak pijete veľa čaju, kyselina listová sa vstrebáva v nedostatočných množstvách. To môže viesť k rozvoju defektov plodu, najmä vzhľadu spina bifida. Preto sa tehotným ženám, ako aj dojčiacim ženám a tým, ktorí sa pripravujú na otehotnenie, odporúča konzumovať najviac 2 šálky čaju denne.

Buďte opatrní – ľudia s nedostatkom železa

Taniny obsiahnuté v tomto nápoji narúšajú normálnu absorpciu železa z potravy. Preto by ste nemali piť čaj s jedlom obsahujúcim veľa tohto mikroelementu, napríklad sendviče s pečeňovou paštikou, sušené marhule alebo sušené figy. Čaj je lepšie usporiadať nie skôr ako hodinu po jedle.

Môžete tiež piť s citrónom alebo s inými potravinami bohatými na vitamín C: týmto spôsobom bude strata železa tela minimálna.

Pre zdravotné problémy

Kvôli kovom a kofeínu obsiahnutým v čaji by niektorí ľudia mali prestať piť čaj úplne. Alebo sa o tom poraďte s lekárom. Kontraindikácie môžu byť:

  • anémia
  • zlyhanie obličiek
  • ochorenia srdca
  • osteoporóza
  • zvýšená úzkosť a podráždenosť
  • ochorenie pečene

Tiež, keď sa pije na prázdny žalúdok zelený čaj môže spôsobiť nevoľnosť a nepohodlie v žalúdku. Preto ľudiaktorí trpia gastrointestinálnymi ochoreniami, pálením záhy a žalúdočným refluxom, sa niekedy musia vzdať tohto nápoja alebo vypiť ho 1-1,5 hodiny po jedle.

Pri užívaní niektorých liekov

Nie je vhodné piť zelený čaj, ak užívate lieky obsahujúce kofeín alebo stimulanty, antikoncepčné tabletky alebo lieky obsahujúce antikoagulanciá, ako je warfarín a nadolol. Látky obsiahnuté v tomto nápoji môžu znížiť účinnosť liekov.

Niektoré antibiotiká tiež nefungujú dobre s čajom.

Ak máte problémy so spánkom©

Ak máte sklony k  nespavosti, nie je to dôvod na odmietnutie zeleného čaju. Obsahuje menej kofeínu ako káva (220 ml hrnček obsahuje asi 30 – 50 mg tejto látky, pričom 115 – 170 mg je v rovnakom množstve kávy), takže 3 šálky denne vám nepoškodia. Napite poslednú porciu najneskôr 8 hodín pred spaním, potom večer bude mať kofeín čas na použitie.

Deti a mládež – od 1 do 2 šálok©

Deti s výkyvmi nálady by nemali dostať kofeínové nápoje alebo potraviny.

Ak je vaše dieťa zdravé, zaradenie zeleného čaju do stravy môže byť užitočné. Štúdie, ktoré sa uskutočnili na základných školách v Japonsku, ukázali, že deti, ktoré pijú aspoň 1 šálku zeleného čaju denne, mali menšiu pravdepodobnosť, že dostanú chrípku. Okrem toho, Kakhetinsv zelenom čaji prispeli k strate hmotnosti u detí náchylných k obezite.

Ale pretože zelený čaj obsahuje kofeín, nedajte deťom viac ako 1-2 šálky denne. Tu sú maximálne prípustné dávky tejto látky pre deti rôzneho veku:

  • 4 – 6 rokov – 45 mg (1 šálka)
  • 7 – 9 rokov – 62,5 mg (1,5 šálky)
  • 10 – 12 rokov – 85 mg (2 šálky)
  • dospievajúci – 100 mg (2 šálky)

Všimnite si, že kofeín sa nachádza aj v niektorých sýtených nápojoch a v čokoláde. A ak je vaše dieťa náchylné k hyper-podráždenosti, úzkosti alebo nespavosti, potom je nežiaduce, aby mu dávať piť čaj alebo kakaové výrobky.

Starší – 3 šálky


Štúdie uskutočnené Japoncami ukázali, že ľudia vo veku 65 rokov a staršie si udržujú fyzickú aktivitu a nezávislosť, ak pravidelne pijú zelený čaj

Ale aj pre profylaktické účely je lepšie obmedziť odporúčanú dávku na 3 šálky.

Bonus: ako variť čaj

Zelený čaj má horkú chuť kvôli nesprávnemu vareniu. Po prvé, listy by nemali byť naplnené príliš horúcou vodou. Po druhé, neodporúča sa odchádzať na dlhú dobu vo vriacej vode. Ideálny čas varenia je len 2-3 minúty. Po 15 minútach sa do vody uvoľňujú taniny, ktoré čaju dodávajú horkosť.

Ak si nalejete horúcu vodu cez listy alebo čajových lístkov a budú v ňom príliš dlho, potom nápoj bude obsahovať viac kofeínu. Takže je lepšie robiť čaj tesne pred pitím.

ZDROJ: cpykami.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>