Tieto jednoduché návyky pomáhajú udržať váš mozog mladý a zdravý

Aby sa váš mozog udržal v dobrom stave, aby nedošlo k strate jasnosti mysle a spomaleniu procesu starnutia, je mimoriadne dôležité ho neustále trénovať.

Bohužiaľ, nie je možné otočiť hodiny späť a šance na zvýšenie úrovne inteligencie a vzdelávania sa každý deň topia. Jasnosť životného štýlu však ovplyvňuje jasnosť mysle v starobe. V tomto prípade nezáleží na tom, kedy ste ho začali dodržiavať, za 50 rokov alebo 20 rokov.

V priebehu času telo začína prirodzený proces starnutia a zániku kognitívnych funkcií. Negatívne faktory, ako je stres, alkohol alebo neustály nedostatok spánku, môžu komplikovať situáciu a urýchliť nepríjemný proces mnohokrát rýchlejšie.

Vädnutie mozgu sa však dá predísť začatím mladého veku, aby sa nasledovali niektoré jednoduché, ale veľmi dôležité návyky.

Ako mozogu prinavrátiť mladosť

Každý deň, ľudský mozog zhromažďuje skúsenosti, ktoré sú pevné počas spánku. Na stimuláciu tvorby nových neurónov je nevyhnutné, aby v našom živote existovalo čo najviac nových: niektoré akcie, emócie, miesta, ľudia a udalosti.

Aeróbne cvičenie: naučiť svoje srdce namáhať častejšie

Ideálne pre udržiavanie mozgových funkcií sú všetky aeróbne cvičenia, ktoré zahŕňajú svižnú chôdzu alebo jogging. Cvičenia s váhami a vysoko intenzívne cvičenia dávajú najpozitívnejší účinok.

Najlepšie je dať takéto kardio cvičenia najmenej 2,5 hodiny týždenne. No, ak sa budete cvičiť na vzduchu, v parku alebo v posilňovni.

Ak nechcete cvičiť sami, mali by ste zvážiť možnosť tímových športov.Môže to byť napríklad tenis. Sociálna interakcia má veľmi pozitívny vplyv na dobré zdravie mozgu. A pri stolnom tenise môžete tiež rozvíjať vizuálne motorickú koordináciu.

To zase povedie k štrukturálnym zmenám v mozgu, ako aj k množstvu kognitívnych výhod.

Vedci ukázali , že rozvoj socializácie a koordinácie naraz môže zvýšiť mozgovú kôru v tých oblastiach, ktoré sú zodpovedné za emocionálne a sociálne blaho. Ale s vekom sa toto všetko stáva nesmierne dôležité.

Užitočné pre mozog: učenie

Veľmi nadšený pre mozog – štúdium cudzích jazykov. Bolo dokázané, že ľudia, ktorí poznajú niekoľko jazykov, majú menej príznakov demencie.

Môžete zvládnuť šach alebo si vziať pár hodín na klavír.Čím častejšie budete stimulovať činnosť mozgu, tým silnejšie budete stimulovať a podporovať jeho prácu.

Keď sa človek učí niečo nové pre seba, jeho mozog zažíva určitý šok. Zdá sa, že sa zobudí z hibernácie, začne sa aktivovať a bude nadšený.

Keď sa učíme niečo nové, učíme náš mozog prispôsobiť sa okolitým okolnostiam, nútime ho, aby bol flexibilný, pretože požadujeme tie činnosti, na ktoré je úplne nezvyklý.

Ak sa rozhodnete učiťť sami seba, potom by ste sa mali uistiť, že naozaj máte silu zvládnuť to. Ak napríklad nemôžete tolerovať skenery, potom by ste nemali prevziať zodpovednosť za seba, naučiť sa 20 slov denne. Vo všetkom je potrebné toto opatrenie dodržiavať, ale výber vášho koníčka vo všeobecnosti by sa mal pristupovať múdro.

Spánok je dôležitý: nezabudnite venovať osobitnú pozornosť spánku

Keď človek úplne odpočíva, v mozgu dochádza k určitému prečisteniu, ktoré vykonáva glyfatický systém. Je schopný úplne odstrániť hromadenie toxínov a plakov z tela. A ak človek nemá spánok, potom sa jeho pamäť začne zhoršovať.

Znížte o niekoľko bodov úroveň vášho IQ môžete len jednu noc strávenú bez spánku. A preto sa vždy snažte spať 7-9 hodín, a ak si myslíte, že potrebujete denný spánok, potom ak je to možné, uistite sa, že po obede trochu spíte.

Každá osoba má v spánku úplne iné potreby. Niekto si musí počas dňa zdriemnuť, ale niekto ho vôbec nepotrebuje.

Aby ste zistili, že všetko vo vašom tele funguje normálne, stačí pozorovať, kedy sa zobudíte cez víkend. Ak vstanete ako obvykle, v rovnakom čase, potom ste v poriadku. Ak je pre teba nesmierne problematické dostať sa von z postele v deň voľna a vo všeobecnosti spíš veľa cez deň, potom je niečo v poriadku.

Môžete využiť prax vedomej relaxácie pred spaním. Podľa vedcov výrazne zlepšuje kvalitu spánku.

Bez ohľadu na to, čo ste opísali vyššie, si vyberiete, skúste si to urobiť. Na to je veľmi ťažké pracovať na ňom každý deň. Po stanovení jedného zvyku, prejdite na iný, a potom na ďalšie. Budete veľmi rýchlo cítiť, že ste sa stali energickejšími, zdravšími a veselejšími.

Úroveň stresu sa musí znížiť alebo úplne odstrániť

Akýkoľvek stres nepriaznivo ovplyvňuje naše vzorce spánku a náladu. Kvôli stresu, tlaku a hladiny hormónu kortizolu môže skočiť. To všetko je veľmi vyčerpávajúce naše telo a nevyhnutne vedie k nevyhnutným následkom. Najčastejšie sa môže vyskytnúť depresia.

Ak je človek v neustálom napätí, potom môže nastať chemická nerovnováha. Je to veľmi nebezpečné pre všetky bunky v tele, ale najmä pre mozgové bunky. Najúčinnejším spôsobom pre náš mozog je meditácia.

Správna výživa a zdravie: mali by úplne zmeniť stravovacie návyky

Aby náš mozog produkoval správne množstvo neurónov, musíme obmedziť kalórie a čas potrebný na jedenie. Podľa vedcov štruktúra mozgu a kognitívnych funkcií zlepšuje interval hladovania. Mimochodom, tiež znižuje príznaky cukrovky a metabolických porúch.

Aby sa znížilo riziko vzniku Alzheimerovej choroby, musíte znížiť množstvo cukru v potrave, pretože to zníži negatívny vplyv oxidačných procesov v mozgu.

Vedci tiež dokázali, že produkcia nových buniek a neurónov, ako aj zlepšenie funkcie mozgu spôsobuje jednodňové hladovanie na tej istej vode.

Zdravé jedlo pre každý deň

Naučte sa, samozrejme, po konzultácii s lekárom dodržiavať jedno z nasledujúcich pravidiel:

1. Počas dvoch týždňov sa snažte jesť každý deň o 20% menej kalórií, ako ste zvykli predtým. Tieto kurzy trvajú až tri, štyrikrát ročne.

2. Jeden deň v roku, aby to pravidlo držať plnú rýchlosť.

3. Pre dva dni v týždni, snažte sa konzumovať o 60% menej kalórií, než zvyčajne jete. To by sa malo robiť neustále, dvakrát alebo trikrát ročne.

4. Určite čas, kedy môžete jesť. Napríklad od 9.00 hod. Do 18.00 hod. Alebo od 12.00 hod. Do 20.00 hod.

Sociálna komunikácia: snažte sa byť sociálne aktívny

Úzke kontakty s rodinou, kolegami a priateľmi pomáhajú udržiavať mozog pred skorým nosením a starnutím. Snažte sa stráviť čo najviac času so svojimi príbuznými. Choďte pravidelne s priateľmi do kina alebo sa zapojte do diskusného klubu.

Počas úzkej komunikácie s inými ľuďmi sa neuróny aktivujú v mozgu, čo má pozitívny vplyv na jeho prácu.

Na zachovanie duševného zdravia osoby je nevyhnutné zachovanie príbuzenstva a priateľstva. Podľa štatistík, pretože príliš dlhá je sama, demencia sa začína rozvíjať.

Pre staršieho človeka je osamelosť katastrofálna, ako aj zlé fyzické zdravie. Z tohto dôvodu sa riziko predčasnej smrti zvyšuje takmer o 14%.

Výhody chôdze: naučiť sa opustiť miestnosť

V štyroch múroch sa človek môže zblázniť. Kognitívne zdravie presne komunikuje s inými ľuďmi.

Podľa štatistík je v starobe medzi misantropmi mentálna kapacita o 70% nižšia ako u filantropov. Okrem toho zlé návyky zahŕňajú osamelosť, ako aj nezdravú stravu.

Po určitom čase sa človek, ktorý je zvyknutý byť sám, jednoducho nedokáže prispôsobiť iným ľuďom.

Ľudia, ktorí trávia väčšinu svojho času, často čakajú na najhoršie. Sú vždy ostražití, pretože ich mozog, zvyknutý na večnú osamelosť, vníma komunikáciu s cudzími ľuďmi ako niečo mimoriadne podozrivé a okamžite začína signalizovať nebezpečenstvo.

Vyzerá to ako bezbranná obranná reakcia. V skutočnosti sa však takáto reakcia môže ľahko zmeniť na duševnú chorobu a rôzne záchvaty paniky.

Vezmite si sprchu so zavretými očami

Skvelý spôsob, ako odomknúť potenciál tých častí mozgu , ktoré zvyčajne nie sú ovplyvnené, sú akcie, ktoré sme predtým nevykonali.

Napríklad, začnite sa sprchovať so zavretými očami: naučte sa nastaviť kohútik, hľadajte mydlo alebo žínku.

Robte všetky veci, ktoré robíte každý deň , ale len s opačnou rukou.Spočiatku to bude trochu nezvyčajné. Ale rýchlo sa prispôsobíte novému spôsobu. To výrazne zmení váš mozog, núti svoju inú hemisféru pracovať.P

Namiesto zábavných začnite sledovať vzdelávacie programy

Niekedy sa dá niečo naučiť nielen z kníh, aj keď knihy budú nepochybne vždy na prvom mieste, ako aj zo vzdelávacích programov.

Sú jasne zobrazené videozáznamy, kde je pre niektorých ľudí ľahšie stráviteľné, na rozdiel od kníh. Sú prístupnejšie na pochopenie. Okrem toho, ľudia hovoriaci o konkrétnom sprisahaní majú spravidla v tejto veci veľa skúseností.

V každom prípade je užitočnejšie sledovať vývojové a vzdelávacie programy, naučiť sa niečo nové a zapamätať si informácie, ako strácať čas sledovaním zábavy alebo negatívnych programov.

Ak ste dnes plný sily a zdravia, ak sa nestaráte o problém senilnej demencie, mali by ste stále dodržiavať všetky tieto jednoduché odporúčania, aby váš mozog zostal zdravý a plný mnoho rokov.

ZDROJ:infoniac.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>