Objavte zázračné účinky tohto korenia, len 1 čajová lyžička denne je schopná poskytnúť týchto 6 zdravotných prínosov

Kurkuma pochádza z rastliny Curcuma longa, ktorá rastie v krajinách juhovýchodnej Ázie a v Indii.

Obvykle sa používa ako korenie, ale kurkuma má viac výhod. V skutočnosti je kurkuma účinným výživovým doplnkom, ktorý dostáva čoraz väčšiu pozornosť vďaka mnohým zdravotným výhodám.

Podľa mnohých štúdií má kurkuma významné účinky na mozog a telo. Je to tak, že vďaka jej detoxikačným, protizápalovým a antibakteriálnym vlastnostiam.

V skutočnosti len malé množstvo kurkumy, len jedna čajová lyžička môže mať pozitívny vplyv na celkové zdravie. Čítajte ďalej a zistite viac.

6 výhod kurkumy

1. Zlepšuje trávenie

Denná konzumácia kurkumy zabraňuje zápalu tráviaceho traktu, znižuje plyny a stimuluje žlčník.

Ľudia, ktorí majú ochorenie žlčníka, by však nemali užívať kurkumu denne. Títo ľudia by sa mali vyhnúť užívaniu kurkumy každý deň, pretože to môže viesť k nadmernej stimulácii.

2. Upokojí príznaky artritídy

Kurkuma pomáha bojovať proti chronickému zápalu a pomáha znižovať bolesť.

Navyše, skvelá vec, týkajúca sa kurkumy, je skutočnosť, že neexistujú vedľajšie účinky. V skutočnosti všetko, čo musíte urobiť, je pridať do vašej bežnej stravy.

3. Zlepšuje dlhovekosť a spomaľuje starnutie

Zápaly a voľné radikály sa predpokladá, že zohrávajú dôležitú úlohu, pokiaľ ide o starnutie; dobrá vec je, že kurkumín ovplyvňuje oboje. Navyše, vďaka mnohým ďalším prínosom pre zdravie, kurkuma zlepšuje dlhovekosť.

4. Boj proti zápalu

Predpokladá sa, že účinná látka v kurkume – kurkumín je silná protizápalová zlúčenina. V skutočnosti sa kurkumín zhoduje s účinnosťou mnohých dostupných protizápalových liekov.

5. Chráni srdce

Aktívna zložka v kurkume – kurkumín prichádza s prínosom pre srdce. Môže napríklad odstrániť tvorbu plaku v tepnách, zabrániť zrážaniu krvi a znížiť zlý LDL cholesterol.

6. Chráni mozog

Kognitívne poruchy ako Alzheimerova choroba a demencia sú zvyčajne spojené so zníženými hladinami BDNF, neurotrofického faktora odvodeného z mozgu; to je vlastne druh rastového hormónu.

Podľa výskumníkov kurkumín pozitívne ovplyvňuje hladiny BDNF a môže odložiť mnohé mozgové stavy a pokles mozgových funkcií súvisiacich s vekom.

Ako zahrnúť kurkumu do vašej stravy

Je ľahké zahrnúť kurkum do vašej stravy. Môžete pridať malé množstvo kurkumy, okolo jednej lyžičky do vašeho smoothie, polievkok, šalátových dresingov a štiav na dennej báze.

Buďte kreatívni a zahrňte kurkuma do svojich obvyklých jedlách. Jedzte a užite si jej výhody.

ZDROJ:healthawarenessforall.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>