5 jednoduchých spôsobov ako môžete bez liekov znížiť vysoký krvný tlak

Dnes žijeme v hektickej dobe, kedy by sme si mali ostražitejšie strážiť svoj krvný tlak.

 

Vysoký krvný tlak, tiež nazývaný hypertenzia, postihuje 1 z 3 dospelých. Druhý z 3 je v stave pre hypertenziu – keď je BP nad normálnou hodnotou, ale stále nie je dostatočne vysoká na označenie ako „vysoký krvný tlak“. Jednoduchá matematika: u 2 z 3 dospelých existuje určitá forma potenciálne nebezpečného vysokého krvného tlaku.

Existuje mnoho štatistík, ktoré môžu preukázať nebezpečenstvo, že je vysoký krvný tlak je riziko srdcového ochorenia a mŕtvice, ktoré sú hlavnými príčinami úmrtí. Len asi 50% ľudí s hypertenziou sa aktívne stará a kontroluje ich stav.

Prírodné liečenie vysokého krvného tlaku 

1. Schudnúť

Dr John Day, kardiológa a electrophysiologist na Interstate Medical Institute v Salt Lake City v Utahu, hovorí: „Nemôžem vám povedať, koľko pacientov som videl, keď ich úbytok hmotnosti vedol k poklesu krvného tlaku.“

2. Zanechajte alkohol a drogy

Zneužívanie alkoholu alebo liekov poškodzuje obličky aj pečeň. Poškodenie obličiek a pečene vytvára akýsi druh „skladovania tekutín“, v ktorom sa tekutina nahromadia v tele. Tento depozitár zvyšuje pulz aj BP.

Lieky, ako je naproxen a ibuprofen, môžu spôsobiť, že telo zadržiavajú sodík. Zadržanie sodíka vytvára dodatočný stres pre srdce. Stimulanty (napríklad káva, sóda) majú podobné účinky – rýchlejšie srdce a zvýšenie krvného tlaku.

3. Meditácia

Štúdia zverejnená uzavreté v časopise PLoS One, že prax transcendentálnej meditácie po dobu 20 minút dvakrát denne, je enzymatická reakcia, ktoré v skutočnosti znižuje krvný tlak. Ďalšia štúdia ukázala, že meditácia môže znížiť starnutie mozgu. Ďalší test zistil, že meditácia starostlivosti znižuje bolesť – zoznam môže pokračovať a pokračovať.

4. Cvičenie

Na klinike Mayo sa ukázalo, že 30 minút cvičení vo väčšine dní v týždni môže výrazne znížiť krvný tlak. Klinika však poznamenáva, že konzistencia je dôležitá: „pretože ak prestanete cvičiť, váš krvný tlak sa môže znova zvýšiť.“

Najjednoduchší spôsob, ako nabehnúť na cvičenie, je robiť to, čo sa vám páči. Existuje veľa spôsobov, ako cvičenie a baviť sa! Tu je niekoľko nápadov: badminton, basketbal, cyklistika, tanec, turistika atď.

5. Vlákniny

Strava s vysokým obsahom vlákniny „je spojená s významným poklesom krvného tlaku u osôb s vysokým krvným tlakom alebo hypertenzia“ podľa WebMD.

ZDROJ:fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>