10 účinných spôsobov, ako zrýchliť metabolizmus

Pomalý metabolizmus znamená nevyhnutné ukladanie tukov. Ovládanie príjmu kalórií a obmedzovanie hladu nezlepší váš pomalý metabolizmus. Chudnutie je úloha, keď máte zlý metabolizmus. Existuje veľa faktorov, ktoré ovplyvňujú metabolizmus, ako je vek, stres, hormonálna nerovnováha a dedičnosť. Existuje účinný spôsob, ako zvýšiť metabolizmus? Áno. V tomto článku sme sa zmienili o 10 najlepších metódach na podporu metabolizmu. Tieto metódy urýchlia váš metabolizmus, pomôžu vám schudnúť, zostanú fit a zdravé.

Čo je metabolizmus?

Metabolizmus je proces rozkladu uhľohydrátov, bielkovín a tukov, čím sa v tele vytvára energia. O miere metabolizmu rozhoduje interakcia medzi počtom kalórií, ktoré strácate cvičením, a počtom kalórií, ktoré konzumujete.

  Existujú dve kategórie metabolizmu – anabolizmu a katabolizmu:

  1.       Katabolizmus je chemická reakcia, ktorá rozdeľuje molekulu na menšie jednotky, čo pomáha pri výrobe energie.
  2.     Anabolizmus pomáha telu udržiavať nové tkanivá a rast nových buniek. Anabolizmus je syntéza všetkých základných látok potrebných pre bunky.

Jedinec s rýchlym metabolizmom stráca váhu rýchlejšie ako človek s pomalou metabolickou rýchlosťou

Faktory ovplyvňujúce metabolizmus: –

  •         Pohlavie – muži dokážu spáliť viac kalórií v porovnaní so ženami kvôli prítomnosti svalového tkaniva v tele.
  •         Vek – po dosiahnutí veku 40 rokov sa metabolizmus znižuje v dôsledku poklesu svalovej hmoty o 5%. S rastúcim vekom je dôležité mať na pamäti stravu a byť aktívny pri cvičení a tréningu.
  •         Poruchy štítnej žľazy – hypotyreóza a hypertyreóza tiež spomaľujú rýchlosť metabolizmu v tele.
  •         Dedičstvo – Jednotlivec môže zdediť pomalý metabolizmus od svojich rodičov a starých rodičov.

Ako zvýšiť metabolizmus?

Metabolizmus je ovplyvňovaný rôznymi faktormi, ale existujú spôsoby, ako môžete zvýšiť svoj metabolizmus. Pozitívne ovplyvní stravovanie potravín, ktoré zvyšujú metabolizmus, a po zdravých návykoch. Nižšie sú uvedené niektoré spôsoby, ako môžete zvýšiť svoj metabolizmus.

Konzumujte viac cesnaku 

Má protizápalové vlastnosti, minimalizuje tvorbu adipokínov, zmierňuje zápaly a pomáha pri zlepšovaní metabolizmu. Cesnak redukuje lipidy, triglyceridy a zlý cholesterol v krvi. Najlepším spôsobom konzumácie cesnaku je mať jeden klinček ráno, čo zvýši metabolizmus a zabráni kardiovaskulárnym chorobám. Pridajte ho do smoothies, šalátových dresingov, grilovaných zeleniny, karí, polievok, ak sa vám nepáči surová chuť.

Nápoj Zelený čaj 

Zelený čaj je bohatý na epigalokatechín-3-galát, čo je fytonutrient. Pomáha zvyšovať metabolizmus tukov a minimalizuje riziko cukrovky, obezity, kardiovaskulárnych chorôb a obezity. Zelený čaj neobsahuje kalórie; Môžete tiež pridať med, citrón, mätu, škoricu, zázvor atď. Každé ráno si vypite jednu šálku zeleného čaju s raňajkami alebo počas večere.

Jesť chudé bielkoviny 

Chudé bielkoviny bohaté na potraviny sú niektoré potraviny podporujúce metabolizmus. Zahrňte chudé bielkoviny do svojho každodenného jedla. Bielkoviny nezvyšujú hmotnosť. Jedlá bohaté na bielkoviny trávia trávenie dlhšie a udržujú vás v plnom stave po dlhšiu dobu. Chudé proteíny zvyšujú metabolizmus až o 35%. Potraviny, ktoré sú dobrým zdrojom chudých bielkovín, sú fazuľa, strukoviny, ryby, kuracie prsia, mletá morka, šampiňóny a chudé hovädzie mäso, tofu a vajcia.

Jogurt 

Jogurt má veľa zdravotných výhod pre telo a žalúdok. Je to zdroj dobrých baktérií, ktorý pomáha pri trávení a udržuje črevo zdravé. Pravidelná konzumácia jogurtov pomáha znižovať ukladanie tukov v tele. Nedostatočné trávenie je jedným z hlavných dôvodov pomalého metabolizmu. Konzumácia jogurtu udrží vaše črevo zdravé, zlepší trávenie, a preto povedie k rýchlemu metabolizmu. Majte jogurt priamo alebo si môžete pridať ovocie.

Ovocie a zelenina 

Zelenina a ovocie sú dobrým zdrojom vlákniny, minerálov, vitamínov a živín, ktoré detoxikujú organizmus, znižujú hlad, bránia kardiovaskulárnym chorobám a zlepšujú pohyb čriev. Jesť čerstvé ovocie a zeleninu pomáha zrýchlením metabolizmu. Znižujú zápal, ktorý je hlavným dôvodom pomalého metabolizmu a obezity.                                    Zahrňte pestrú a zelenú listovú zeleninu do svojho jedla, ako je kapusta, kapusta, čínska kapusta, špenát, bok choy, raketový špenát, zeler, paradajka, brokolica, paprika, mrkva, červená repa, karfiol, baklažán, sladké zemiaky atď. hruška, sušené slivky, jablká, mandarinka, pomaranč, slivka, grapefruit, citrón, banán, avokádo, ananás, čučoriedka, čierna hrozna, malina a jahoda.

Jedzte orechy

Orechy sú dobrým zdrojom vitamínov, zdravých tukov a bielkovín. Zdravá spotreba tukov redukuje zápaly a obezitu. Orechy zvyšujú rýchlosť metabolizmu a sýtosť. Mobilizujú tiež tuk. Obedovať si môžete na orechoch večer alebo medzi pracovnými hodinami. Tým sa tiež zabezpečí, že nebudete konzumovať nezdravé občerstvenie. Nasiaknuté mandle (4-6) konzumujte ráno pred raňajkami. V jogurte sa môžu pridať borovicové oriešky, vlašské orechy, pistácie, makadamové orechy, ktoré pridajú chrumkavosť a výhody oboch.

Pite vodu

Po prebudení si zvyknite vypiť 2 poháre vody ráno. Voda pomáha pri preplachovaní toxínov z tela a zmierňuje zápaly. Je dôležité udržiavať telo hydratované, aby tento metabolizmus začal kopať.

Zníženie stresu

Stres je veľký induktor zápalu, inzulínovej rezistencie a vysokého krvného tlaku v tele. Zápal vedie k spomaleniu procesu metabolizmu a spôsobí vám priberanie na váhe. Stres je zlý pre duševné a fyzické zdravie. Robte svoje obľúbené vo voľnom čase, ako je varenie, pozeranie filmov, športovanie, maľovanie, cestovanie, choďte s priateľmi do kúpeľov alebo sa naučte nové zručnosti. Udržujte sa v obsadení, aby ste sa nestarali o negatívne veci.

 Jedzte brokolicu

Brokolica je dobrým zdrojom antioxidantov; znižuje hladinu oxidačného stresu v tele. Vyplavuje toxíny z tela, ktoré sú hlavným induktorom zápalu. Brokolica je vynikajúca pre zdravie srdca. Pridajte brokolicu na cestoviny, pizzu alebo ju konzumujte grilovaním alebo pridaním do polievky. Nikdy nevarte brokolicu; to zabije jeho dobrotu.

Nikdy nevynechajte raňajky

Raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa. Neodporúča sa vynechávať raňajky. Keď vynecháte raňajky, mozog nemá dostatok energie na správne fungovanie a mozog sa spomaľuje. To má priamy vplyv na metabolizmus. Do raňajok by ste mali zahrnúť dostatok bielkovín, vlákien a zdravých tukov, aby ste mohli začať deň zdravo.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku. Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výlučne po konzultácii s vašim lekárom.

ZDROJ:abestfashion.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>