Uhaste požiar v hrdle raz a navždy! Účinné domáce prostriedky

Pálenie záhy je nepríjemný zdravotný problém, ktorý občas postihne každého z nás. Ak mu chcete predchádzať, skúste dodržiavať nasledujúce odporúčania.

Veľké raňajky a malá večera

Tento spôsob stravovania môže mať významný vplyv na vaše tráviace procesy a to predovšetkým vďaka tomu, že inzulín, ktorý je zodpovedný za spracovanie cukrov a ukladanie glukózy, je najviac aktívny na začiatku dňa. Preto veľká raňajky poskytuje dobrú podporu metabolickým procesom, ku ktorým patrí správna hladina glukózy.

Obmedzte nadbytočný tuk v oblasti brucha

Tento tuk je totiž rizikovým faktorom pre výskyt pálenie záhy.

Vypustite sacharidy

Strava s malým obsahom sacharidov môže pomôcť znížiť výskyt pálenie záhy. Malé množstvo sacharidov upravuje pH žalúdka.

Určite spúšťače pálenie záhy

Môžu to byť niektoré druhy potravín, denná doba či aktivity, ktoré počas dňa vykonávate. Medzi najčastejšie potravinové spúšťače patria tučné potraviny, kyslé jedlá a nápoje, korenené jedlá, kofeín, čokoláda, mäta pieporná, pivo alebo víno.

Eliminujte stres

Kyslý reflux má silnú súvislosť s psychosociálnym stresom. Techniky, ktoré pomáhajú zvládať stres, zároveň prispievajú aj k lepšej kvalite vášho života.

Noste voľnejší odev

Tesný odev spôsobuje nepríjemný tlak v oblasti brucha.

Posledné jedlo tri hodiny pred spánkom

Konzumácia veľkého množstva jedla pred spaním je jedným z veľkých spúšťačov pálenie záhy. V horizontálnej polohe sa žalúdočnej kyseliny ľahšie dostanú do pažeráka a spôsobujú tak pálenie záhy.

Konzumujte vhodné potraviny

Do jedálnička zaraďte stravu bohatú na vlákninu, pridajte viac listovej zeleniny, obmedzte tučné jedlá, telu dodajte probiotiká. Dôležitý je aj dostatok tekutín, ideálne je obyčajná voda.

ZDROJ:jensprav.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>