5 potravín, po ktorých vám bude tráviť, ako nikdy pred tým, viac vás žalúdok bolieť nebude

Všetci vieme pocit nepríjemného pocitu, ktorý sa objavuje, keď naše tráviace orgány pracujú nie tak, ako by mali. V takom čase sa každé jedlo cíti ako stohovanie jednej časti potravy nad druhú, ktorá je stále v tele.

Našťastie existuje veľa potravín, ktoré môžu pomôcť telu vrátiť sa k normálnemu tráveniu. Asi päť takých budeme tiež hovoriť v našom článku.

Aj napriek stresu, nepravidelnému rytmu prebúdzania spánku a škodlivému vplyvu na trávenie, aby sme pomohli nášmu tráviacemu ústrojenstvu správne fungovať. Aby ste to dosiahli, musíte zvýšiť množstvo denne spotrebovaného vlákna. Koniec koncov je to jeden z najdôležitejších prvkov potrebných pre zdravú a správnu asimiláciu potravín. Faktom je, že vláknina pomáha zvyšovať objem stolice a zohráva veľkú úlohu pri umývaní odpadu, ktoré je častou príčinou zápchy. Odporúčaný denný príjem vlákniny je 25 gramov denne u žien mladších ako 50 rokov a u mužov až do minima 50 je 38 gramov.

5 potravín na zlepšenie trávenia sú nasýtené vláknami

1. Natto a iné fermentované produkty

Toto japonské zázračné jedlo a neoddeliteľná súčasť japonskej stravy sa vyrába kvasením sójových bôbov. Je plná vlákniny, ktorá pomáha telu zbaviť sa odpadu a karcinogénov. Natto má chuť, na ktorú si potrebujete zvyknúť. Kompenzuje dlhý zoznam užitočných vlastností, z ktorých jedna je schopnosť normalizovať trávenie. Väčšina ázijských supermarketov v západnom obchode natto v mrazničkách. Ak nie ste schopní jesť natto, majte na pamäti, že kimchi a kapusta ovplyvňujú črevá podobným spôsobom.

2. Fazuľa

Fazuľa obsahuje veľké množstvo rozpustného vlákna. Nie je trávená, ale mení sa na druh gélu, ktorý uľahčuje jeho prechod cez črevný trakt. Buďte opatrní: u niektorých ľudí dochádza k opuchu konzumáciou bôbov. Pridajte do stravy malé množstvo pomaly a sledujte reakciu. Môžete znížiť opuch, pred varením, namočiť fazuľa vo vode na jeden deň alebo viac. Čierne fazule majú skutočnú superveľmoc: 1 šálka čiernych bôbov obsahuje 15 gramov vlákniny, čo znamená viac ako polovicu odporúčaného denného príjmu.

3. Sušené figy alebo sušené slivky

Je známe, že sušené figy aj sušené slivky sú jednoduché prírodné preháňadlo. Obsahujú veľké množstvo nerozpustného vlákna, ktoré nasáva vodu do hrubého čreva. To zase uľahčuje vyprázdňovanie čriev a priechod stolice. Jedzte jeden alebo dva kusy sušených fíg alebo sliviek predtým, ako idete spať. Ráno uvidíte výsledok!

4. Jablká

Zelenina a ovocie majú spravidla vysoký obsah vlákniny. Avšak, ak potrebujete ovocie k jedlu, aby normalizovalo trávenie, naša voľba padne na jablká. Obsahujú veľké množstvo vlákniny, sú k dispozícii po celý rok a každý si môže dovoliť.

5. Ovesné vločky a celé zrná

Raňajky ovsené vločky s ovocím, korenené so škoricou – a ste pripravení na nový štart! A celý bod je, že ovsené vločky a celé zrná sú plné rozpustných vlákien, ktoré dávajú objem stolici. Okrem toho posypeme obilniny s hrozienkami, mandľami alebo tekvicovými semenami. Zvyčajne sa dôrazne odporúča nahradiť bielu pšenicu s celými zrnami – je tu celozrnný chlieb, jačmeň alebo hnedá ryža.

Tipy na zlepšenie trávenia

  • Použitie potrebného množstva tekutiny je kľúčom k podpore trávenia na správnej úrovni. Preto sa uistite, že máte vždy s sebou fľašu vody, alebo môžete počas dňa piť niektorý bylinný čaj bez cukru. Naša obľúbená je čaj z jačmeňa. Dlhý zoznam jeho užitočných vlastností zahŕňa schopnosť normalizovať trávenie. Potrebujem hovoriť o niečom inom?
  • Náš rytmus spánku-awakening tiež výrazne prispieva k správnemu tráveniu. Pokúste sa jesť každý deň súčasne.
  • Okrem toho, abstinencia z potravy na 12 hodín alebo viac (takzvaný krátkodobý pôst, nedávno aktívne podporovaný dietetikmi) pomáha obnoviť fungovanie gastrointestinálneho traktu. Keď si sadnete na jedenie, zamerať sa len na jedlo. Ak dobre žujete jedlo, tvoríte slín. To prispieva k rozdeleniu potravy a uľahčuje prácu tráviaceho systému. Dôkladné žuvanie je zárukou víťazstva.
  • Jóga pomôže prehnúť črevá. Starobylá tradícia jogy môže naučiť rovnaký trik – je sedieť na pätách po jedle, kolená spolu, veľké prsty dotýkali zadku (Lightning alebo Vajrasana predstavovať). Táto pozícia zlepšuje tok krvi do tráviacich orgánov, čo ich naozaj stimuluje. Pätnásť minút v tejto pozícii po jedle bude hrať rolu.
  • Starostlivé a šetrné čistenie čriev po dobu 3 týždňov: ľanová múčka a jogurt pomôžu Čistenie čriev doma: účinné ľudové spôsoby, ako sa zbaviť biomasy Stoly miliárd: ako udržať zdravie črevnej mikroflóry Ak sa vaše trávenie na chvíľu stalo nesprávnym, budete potrebovať niekoľko dní a dokonca aj týždne, aby ste ho priniesli do nového zdravého rytmu. Preto sa snažte jesť zdravé potraviny s vysokým obsahom vlákniny, hlavne čerstvé potraviny a vyhýbajte sa spotrebe polotovarov.
  • Buďte trpezliví a relaxujte! Koniec koncov, nie je nič horšie pre váš gastrointestinálny trakt ako stres a ďalší tlak.

    ZDROJ:headinsider.net

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>